Protect against heart disease, ease joint pain and help diabetes with
Omega-3 fatty acids. Read up on the latest supporting research.
Here are some recent studies on the importance of Omega-3 fatty acids:
Omega-3 Protects Against Heart Disease
In a report published in Circulation, the American Heart Association
(AHA) recommended that healthy adults should eat at least two servings
of fish per week, particularly those containing the most potent form
of Omega-3 fatty acids, EPA and DHA.1 Herbalifeline®
is rich in EPA and DHA.
Fish Oil May Improve Sensitivity to Insulin
Experimental Biology 2002 Conference
In a study presented at the Experimental Biology 2002 Conference, fish
oil was found to produce a significant improvement in insulin
sensitivity in overweight participants.2
Greater Mobility, Less Joint Pain with Fish Oil
American Journal of Clinical Nutrition
Great news for arthritis sufferers. According to the American
Journal of Clinical Nutrition, researchers studied how fish oil
affects a molecule called tumor necrosis factor-alpha (TNF), which is
known to trigger inflammation. The study found that fish oil might act
as an anti-inflammatory substance by suppressing the body’s ability to
make TNF.3 Herbalifeline® is rich in fish oils, and
provides even more support for joints when combined with Joint
Support–Glucosamine with Herbs.*
Make sure you incorporate
Herbalifeline®, rich in Omega-3 fatty acids, into your
daily regimen to look and feel your best
1. Kris-Etherton, P.M., Harris, W.S., Appel, L.J. AHA Scientific
Statement: Fish Consumption, Fish Oil, Omega-3 Fatty Acids and
Cardiovascular Disease. Circulation: Journal of the
American Heart Association 2002; 106: 2747-2757.
2. Denkins, Y. Pennington Biomedical Research Institute, Louisiana
State University Baton Rouge. Experimental Biology 2002 Conference.
April 20, 2002.
3. Grimble, B., et al. The ability of fish oil to suppress tumor
necrosis factor production by peripheral blood mononuclear cells in
healthy men is associated with polymorphisms in genes that influence
tumor necrosis factor production. American Journal of Clinical
Nutrition 2002; 76, 454-459.
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug
Administration. This product is not intended to diagnose, treat, cure
or prevent any disease.
|